.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمله دوباره رییس جمهور برزیل به صهیونیست‌ها
رییس جمهور برزیل باردیگر عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را به شدت زیر سوال برد.
حمله دوباره رییس جمهور برزیل به صهیونیست‌ها

«لوئیز لولا داسیلوا»، رییس جمهور برزیل باردیگر در سخنانی عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را به شدت زیر سوال برد و گفت: کاری که اسرائیل انجام می دهد جنگ نیست بلکه نسل کشی است و آنها کودکان و زنان را می کشند.

 

رییس جمهور برزیل در سخنان خود افزوده است که جنگ اسراییل علیه غزه منجر به فاجعه انسانی شده و کودکان و زنان شب را بدون دریافت غذا یا حتی یک فنجان شیر در زیر چادر سپری می‌کنند که این وضعیت غیرقابل قبول است.

 

در ادامه این سخنان، رییس جمهور برزیل به مانع تراشی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره صدور قطعنامه آتش بس پرداخت و گفت: «این غیرقابل قبول است که یک رأی آمریکا در شورای امنیت مانع صدور قطعنامه آتش بس در غزه شود.»

 

چند روز پیش نیز، رییس جمهور برزیل جنگ در غزه را شبیه اقدامات هیتلر در جنگ جهانی دوم عنوان کرد که این مساله با واکنش خشم آلود تل آویو روبرو شد، تا جایی که در تل آویو سفیر برزیل فراخوانده شد. اسراییل در پاسخ گفت لولا تا زمانی که نظر خود را پس نگیرد، با استقبال در اسراییل مواجه نخواهد شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفته بود داسیلوا از خط قرمزها عبور کرده و یسرائیل کاتس وزیر امورخارجه تل آویو هم صحبت های داسیلوا را حمله جدی در زمینه یهودی ستیزی توصیف کرد.

 

«مائورو ویرا»، وزیر امور خارجه برزیل در واکنش به صحبت های یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه اسراییل که اظهارات لولا داسیلوا رییس جمهور برزیل را حمله جدی در زمینه یهودی ستیزی توصیف کرده بود، گفت: صحبت های تل آویو اساساً غیرقابل قبول و دروغ است. ویرا همچنین گفت: خطاب قرار دادن رییس یک کشور به این صورت، غیرعادی و مشمئز کننده است و برزیل قطعاً قصد ندارد اظهارات رییس جمهور را پس بگیرد.

 

همچنین چند روز پیش نیز، رییس جمهور کوبا، «میگل دیاز کانل»، همبستگی و حمایت خود را نسبت به «لولا داسیلوا»، رییس جمهور برزیل اعلام کرد. «میگل دیاز کانل»، رییس جمهور کوبا در حمایت از همتای برزیلی خود گفت: «با برادر عزیزمان، رییس جمهور برزیل، که به دلیل محکوم کردن نابودی فلسطینیان در غزه، توسط اسراییل مورد حملات گسترده قرار گرفته، همبستگی کامل داریم.»

 

کانل خطاب به رییس جمهور برزیل افزود: «درود و تحسین بر شجاعت شما، شما همیشه در سمت راست تاریخ خواهید بود.»

 

دو هفته پیش نیز، رییس جمهور کوبا در یک اجلاس بین المللی که در هاوانا پایتخت کوبا برگزار شد و نمایندگانی از ۳۵ کشور در آن شرکت داشتند، با چفیه فلسطینی ظاهر شد.

 

«میگل دیاز کانل»، رییس جمهور کوبا طی سخنانی در این اجلاس، بمباران فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی را وحشیانه و جنگ نسل کشی توصیف و تأکید کرد که این جنایات باید در همه مناسبت‌ها و در همه رسانه‌ها محکوم شود.

 

رییس‌جمهور کوبا ضمن اعلام حمایت از مبارزات مردم فلسطین، جنایات اشغالگران اسراییل در نوار غزه را محکوم کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.366 seconds.